31 жовтня 2018 року для педагогічних працівників закладу було проведено засідання круглого столу “Академічна доброчесність – дієвий інструмент забезпечення якості освіти”.
Нині тема академічної доброчесності у закладах загальної середньої освіти набуває широкого обговорення, в закладах вищої освіти вона вже пройшла шлях від новизни до певного визнання (прийняті кодекси академічної етики, передплачено “антиплагіатні” комп’ютерні системи тощо). Про це йдеться мова й у статті 42 нового Закону України про освіту.
На засіданні педагогічні працівники у групах опрацювали кілька статей про дотримання академічної доброчесністі у вишах, школі № 7 м.Чугуєва, статтю 42 нового Закону України про освіту та ін. Дійшли спільного висновку щодо цінностей, механізму, принципів, прояву порушення академічної доброчесності .
Виробили деякі інструменти та стратегії покращення доброчесності у роботі педагогчних працівників та навчання учнів:
- Мотивованість усіх учасників освітнього процесу.
- Проговорення теми академічної доброчесності з колегами. Якщо проблема замовчується , вона не вирішується.
- Інформування усіх учасників освітнього процесу про політику закладу.
- Прагнути до роз’яснення й навчання (для вчителів) “Спочатку навчи – потім вимагай”
- Розробляючи завдання для письмових, самостійних, проектних робіт, робити їх якомога конкретнішими.
- Застосовувати при формулюванні завдань третій і вищі рівні таксономії Блума.
- Розробляти нестандартні, творчі завдання. (Завдання “Напишіть реферат ….” – абсолютне зло).
- Надавати учням приклади готових робіт.
Разом спробували дати відповідь на запитання “Чи я плагіював?” на основі таблиці “Шкала плагіату: рівень серйозності порушень”.
Використані матеріали під час засідання круглого столу:
Матеріали сайту “Чесність починається з тебе”
Стаття Є. Ніколаєва “Як просувати цінності академічної доброчесності в українських університетах?”
Стаття 42 нового Закону про освіту
ілюстрації з мережі Інтернет